Vask af stofbleer

Moderne Stofbleer - Vask 



Efter at have brugt stofbleer i knap et halvt år har jeg fundet ud af at der er 2 veje at gå når man vasker. Der er stofbleskolens Ko og ko´s som du finder her  og Chantelle fra smart parents som du finder her 


Jeg bruger nok lidt en kombination. Men mest mod stofbleskolens.
Inden vask opbevare jeg dem i en Wetbag der hænger på væggen den lugter ikke. Jeg kan have til ca. 1.5 - 2 dages forbrug I den. Indtil for nylig vaskede jeg bare Sagas ammebæ men nu er der begyndt at være sådan mere rigtigt lort. Så nu har jeg fleece liners i som ryger ud ved stort ( se tidligere indlæg om hvordan du laver billige liners du finder det her  )

Når jeg vasker smider jeg hele wetbaggen ind sørger for at den er åbnet så meget at alle bleerne kan komme ud. Min vaskemaskine har et program der hedder 60 graders intensiv den bruger jeg og sætter ekstra vand og skyl til. 
Vaske middel 
    - halv dosis (Ulrichs Natürlich)
    - en halv skefuld GRØN Vanish fordelt i begge rum 
    - evt. kalktabs 

når den er færdig med at vaske skyller jeg lige igennem. 

Stripning 

Før vi skiftede til Ulrichs strippede jeg en gang i mdr. specielt natbleerne var stygge. Men nu har vi brugt Ulrichs i et par mdr. og vi har ikke strippet siden den første uge. 

men når vi stripper 
- alm vask som vi plejer 
- skyl 
- 90 grader og en bøtte natron i rummet og kalkvæk tabs 
- skyl 


Husk også alm. maskine vedligehold som en maskinrens en gang i mdr. og husk trevlesien. 

læs meget mere om stofbleer her 

-God fornøjelse og vil da rigtigt gerne hører hvordan jeres vaskerutiner er. 

Kommentarer