Den røde numse

Rigtigt mange små babyer både på stof og engangs bleer døjer i perioder med rød numse.
Herhjemme er det dog blevet markant mindre efter vi har skiftet til stofbleer.


Tips og råd til den lille røde numse

- Luft
Masser af luft til numsen lær at folde en gammeldags gylpeklud som ble og lad baby have den på hvis du er ikke er så vild med helt bar numse. Jeg har også syet nogle små underbukser jeg bruger når numsen trænger til luft. 

Luft til numsen er altid godt
foto - Kreakryger 

- Kogtvandsklude
Klip en gylpeklude eller et gammelt lagen i stykker put dem i en bøtte og hæld kogende vand over luk låget og lad dem køle af. Læg dem i bleen mod huden ved hvert bleskift. Brug en tang eller andet til at tage dem op fra bøtten med.

- Salver
Man kan købe eller lave alle mulige forskellige salver jeg er mest til lanolin for det lægger et spærrelag på huden og ellers kokosolie. Men ellers er der zinksalve, inotyol, Olivias tryllesalve, sos creame fra Sophie la giraffe og mange mange andre. 



- Stay dry
Jeg har god effekt med at ligge et stykke staydry i bleen det kan bruges både i stof og engangs bleer. Som staydry kan man både købe lækre stykker bla. råsilke eller fleeceliners. Jeg klipper dog bare et billigt fleecetæppe fra bilka i stykker og så har man en ordentligt stak. 

En stak nyvaskede bleer forrest ligger en stak staydryindlæg klippet af et billigt tæppe fra jysk. 





Kommentarer